Ziua mondiala maritima a cui? Ep.2

Ieri va spuneam de paradoxala situatie a acestei zile mondiale maritime: navigatorii si toti actorii din lumea maritima se felicita intre ei, dar de fapt lumea reala e mult mai dura si nedreapta cu navigatorii.

Azi va voi da un exemplu clar de ipocrizie in asa-zisele felicitari si multumiri navigatorilor.

Chiar a doua zi dupa “sarbatorirea” zilei mondiale maritime apare o stire pe canale: echipajul navei Hanjin Marine, care se afla la operare intr-un port din SUA, ii este refuzat shore-leaveul.

Practic echipajul este tinut captiv la bord, refuzandu-i-se un drept elementar, acela de putea sa iasa liberi la uscat sa se recreeze, dupa ce 3 saptamani navei lor i-a fost refuzat dreptul de a intra in port din cauza situatiei financiare a companiei Hanjin, armatorul navei. Mai mult, daca incalca acest consemn, care seamana foarte mult cu arestul la domiciliu, membrii echipajului ar putea avea de-a face cu justitia americana.

Si nu e un caz izolat. TOATE echipajele celor trei nave Hanjin care au operat in porturile americane au avut parte de acelasi tratament discriminatoriu.

Reprezentantii ITF au protestat impotriva acestui abuz. Ramane de vazut cum se va solutiona.

 

Echipa ShorePass

Comentarii