Vrei sa schimbi ceva? Spune ce te doare !

Ieri am onorat invitatia domnului Cupsa la Ceronav, pentru a discuta fata in fata unele probleme si situatii care se intampla la ora actuala in cadrul legislativ al navigatorilor.

Dincolo de discutia punctuala, am convenit ca cea mai mare problema din partea tuturor este lipsa acuta de comunicare.

Pe de o parte sunt navigatorii, pe de alta parte autoritatile sau institutiile ce fac parte din peisajul maritim constantean.

Trebuie sa punem pe hartie care sunt nemultumirile punctuale si sa vedem ce poate fi schimbat si, mai ales, cum si cat de repede.

Dintre nemultumirile prezentate si ridicate de navigatori prin mesaje private sau din discutii din salile de curs, avem:

  • vizita medicala anuala a personalului navigant in varsta de peste 45 de ani, lucru nerecomandat de nici o institutie maritima, nici chiar de ANR ( vezi analiza detaliata aici )
  • revalidarea la fiecare 5 ani a cursului GMDSS/radiotelefon
  • nerecunoasterea cursurilor IMO efectuate in alte tari ( in cursul zilei de azi se va publica, pe shorepass.wordpress.com, o analiza pe legislatia europeana  din care veti vedea ca sunt directive ce exprima in mod explicit ca ar trebui recunoscute, avand in vedere ca suntem tara membra UE )
  • cozile si lipsa de celeritate a operatiunilor facute la ANR

 

Lista este deschisa oricui are o sugestie realista, rezonabila si utila.

Haideti sa imbunatatim comunicarea si sa ne implicam in comunitate !

 

Sugestii puteti trimite folosind formularul de contact, pe Facebook prin comentarii sau prin mesaj privat sau trimitand email la shorepass.constanta@gmail.com

 

ShorePass

2 thoughts on “Vrei sa schimbi ceva? Spune ce te doare !

  1. Buna ziua,

    Am observat ca exista o lista de nemultumiri legate de Institutiile mentiinate si de sistemul legislativ…In legatura cu Carnetul de Marinar..ar trebuii sa fie valabil pe viata asa cum este in multe tari,ex Polonia. Acest lucru ar fi un avantaj atat pentru marinari cat si pentru firmele de Crewing..si ar reduce si cozile de la ANR.
    O sa revin si cu alte nemultumiri pe parcurs.

    O zi placuta,

  2. Salut,
    Un alt lucru care eu cred ca ar trebui sa dispara din vietile marinarilot: operarea la ANR a debarcarilor si aducerea acelei mizerii de SEA SERVICE si copie dupa contract, uneori chiar si biletele de avion (pentru cadeti) pentru ca nu-i asa hotului de hot ii e frica. Cu permisiunea cui se faceau imbarcari fictive cadetilor? Cred ca stim cu toti ce sticla bea si ce carton fumeaza Dl. “Feather”.
    Suntem unici cred cu aceste hartii cerute si acea rubrica din carnetul de marinar de “aprobare” a unui voiaj de catre o functionara de la autoritatea navala.
    Probabil daca s-ar elimina aceasta procedura o sa existe multe tentative de a pacali ce pot sa vina din partea cadetilor, dar o solutie ar fi o comunicare intre agentiile de plasare forta munca pentru navigatori si anr prin e-mail cu confirmarea ca acel cadet o sa plece pe mare/perioada/nava/companie etc.
    Pentru mine unul este un chin si efort prea mare sa conduc 10 minute pana la ANR sa stau la cozi, sa fac copii alte actelor si sa platesc acea suma pentru ceva care in tarile civilizare nu exista.
    Multumesc.

Comentarii