Vrachierele se pot reintoarce pe profitabilitate abia in 2019

BIMCO ne comunica un adevar dur: vrachierele se pot intoarce pe profit abia in 2019, si asta daca nu se mai construiesc nave deloc.

Anul 2016 este un an greu pentru shipping in general, dar pentru vrachiere in special. Din tot spectrul maritim, doua sectoare au succes la momentul de fata: tancurile                            ( gaziere,petroliere, chimice etc) si navele de croaziera. Restul sectoarelor se descurca cu mare dificultate pe o piata saturata de nave dar si cu comenzi mai reduse din partea clientilor. Practic, potolirea avantului Chinei se rasfrange semnificativ pe o piata si asa in dificultate.

Philippe Louis-Dreyfus, presedintele BIMCO, sintetizeaza intr-o singura fraza ce e de facut:

“Trebuie sa taiem un numar enorm de nave si sa ne abtinem in a mai comanda altele noi”.

Mai jos aveti graficul navlurilor din trecut, iar de linia verticala o estimare a potentialei reveniri ( sursa: Bimco – Road to recovery for the dry bulk market)

bulk-estimates

Trebuie mentionat ca scenariul este unul optimist. Daca flota va creste chiar si cu 1% de acum inainte, revenirea pe profitabilitate se va amana pana dupa 2020, care combinata cu finantarea deja dificila pentru shipping vor pune o presiune extraordinara pe armatori.

 

Echipa ShorePass

Comentarii