Mangalia-Constanta-Tulcea-Braila : Viitor sumbru pentru santierele navale

Nu e nici un secret pentru nimeni ca santierele navale o duc greu.

Unele s-au diversificat, cum ar fi Vard Tulcea, unele supravietuiesc din greu, cum e cel de la DMHI Mangalia, altele pur si simplu si-au micsorat marimea si activitatea iar unele chiar se inchid.

Masurile de supravietuire nu functioneaza mereu: Kawasaki Heavy Industries ia in serios inchiderea businessului cu totul.

In ultimul raport, compania de consultanta Clarksons ne arata de fapt magnitudinea problemei: comenzile de nave noi au scazut cu 80% in trimestrul trei al anului acesta.

Daca ar fi sa comparam numai luna septembrie situatia este si mai complicata: la nivel mondial au fost doar 18 comenzi de nave noi. Anul trecut erau 220 de comenzi plasate. O cadere ametitoare de 91%.

Varful in constructii navale s-a inregistrat in 2009. De atunci peste jumatate din santierele navale ale lumii s-au inchis. Se pare ca tendinta se va accentua in urmatorii ani si speram ca managerii santierelor din Dobrogea sa fie suficient de prevazatori incat sa se diversifice suficient de mult pentru a trece criza fara precedent in care se gaseste constructia de nave si instalatii marine.

 

Echipa ShorePass

Comentarii