Veste bună pentru unii navigatori

Ieri a fost dat presei ultimul raport al studiului cincinal făcut de BIMCO și ICS cu privire la cerința de forță de muncă maritimă.
Rezultatele sunt încurajatoare pentru unii navigatori.
Raportul susține ca deficitul de ofițeri va ajunge la 150 000 până în 2025.
Actualmente deficitul aproape ca nu mai există.
Cererea este cu doar 2.1% mai mare decât oferta dar se estimează că in nouă ani el va crește de aproape zece ori.
Cei mai doriți vor fi ofițerii pe nave de tip LNG precum și ofițerii mecanici de nivel managerial.
Din păcate pentru personalul nebrevetat, deja surplusul este foarte mare și nu se estimează nici o creștere semnificativă de locuri de munca nici în viitor. China a preluat locul întâi ca furnizor de forță de muncă maritimă, dar pentru europeni nu reprezintă un real pericol pentru ca cei mai multi lucrează în flota națională, ei integrându-se mult mai greu în echipajele mixte multinaționale.

Concluzia pentru navigatorii din tara noastră :exista potențial de creștere, exista viitor, dar trebuie ca toți factorii implicați sa coopereze asa încât locurile suplimentare de munca ce vor apărea sa nu se ducă majoritar spre alte nații.
Trebuie să se lucreze la competitivitatea navigatorului român. Începând de la educație și terminând cu formalitățile legale mult mai stufoase la care sunt supuși ai noștri comparativ cu alte naționalități (cursuri IMO mai multe și birocrație excesivă). Locurile de practica sunt și vor fi și în viitor singura cheie prin care noi absolvenți ar putea accede la viitoarele poziții.
Nu salariile sub piața sunt cheia spre prosperitate, pentru ca ele nu ajuta decât temporar și nu sunt sustenabile pentru navigatorii europeni,ci valoarea adăugată pe care un navigator român o poate aduce la bord, prin expertiza tehnică, experiența și priceperea pe care o poate dobândi prin practică și prin o buna educație.

Echipa ShorePass

Comentarii