Stire bomba in shipping – Maersk vrea sa cumpere Hanjin si Hyundai Merchant Marine

Se pare ca problemele unora sunt castigul altora.

Dupa ce ieri anuntase ca nu va mai construi nave maritime noi, Maersk alimenteaza speculatiile cum ca isi va indrepta atentia spre Hanjin si Hyundai Merchant Marine pentru a-si continua cresterea organica in sectorul de transport maritim containerizat.

Intr-un interviu pentru siteul de stiri de business Bloomberg, David Kerstens, analist de transporturi a prestigioasei companii de consultanta Jefferies , constata ca operatiunile Hanjin vor fi imposbil de reluat. Pur si simplu datoria este prea mare si creditorii nu vor tolera o noua amanare a platii.

Dat fiind ca celelalte companii de pe piata se lupta pentru supravietuire, doar Maersk ar avea puterea financiara sa poata prelua navele noi de la Hanjin. Totodata Maersk este oarecum fortata sa o asemenea miscare, avand in vedere ca CMA-CGM a devenit mult mai puternica si s-a apropiat substantial de transportatorul danez.

Cat despre cele vechi, nici nu se mai pune problema. Deja cel mai noi container dus la scrap are doar 10 ani. Este ceva nemaintalnit in istoria shippingului. La ora actuala singurele nave la fel de tinere sunt OSV ( Offshore Supply Vessel) care merg la scrap, pe fondul crizei petroliere ce a dus la prabusirea totala a sectorului offshore pe termen nelimitat.

 

 

Echipa ShorePass

 

Comentarii