Revirimentul LNG-urilor

Este un lucru știut de toată lumea shippingului: până acum navele de tip LNG încă nu au confirmat speranțele puse în ele. Costurile mari de construcție, operare și mentenanță nu s-au regăsit și în nivelul navlurilor. Chiar dacă unitățile LNG au intrat pozitiv pe piață, în anii 2005-2007, cererea explodând în 2011-2012, de patru ani navlurile au scăzut continuu. Nivelul curent este de aproximativ 30 000 USD/zi, puțin pentru o navă ce are un cost inițial de aproximativ 350 milioane de dolari și niște exigențe constructive ce se traduc în costuri mari cu dry-dockul,certificările și echipajul.

charter-rates.png

Drewry semnalează că mai devreme de doi ani lucrurile nu se vor îndrepta. Anul 2018 va fi marcat de intrarea în producție a mai multor terminale de lichefiere gaze din SUA. Deși recent au intrat pe piață două astfel de terminale, în Australia(APLNG) și SUA(Sabine Pass), navlurile nu au crescut deoarece piața a absorbit foarte ușor cererea suplimentară. Practic, solicitările de transport sunt minore comparate cu numărul mare de nave LNG disponibile, multe din ele staționate în ancorajele din Asia de Sud Est.

 

 

Echipa ShorePass

Comentarii