Oboseala continua sa creasca printre ofiteri – concluzia InterManager

Asociatia internationala a operatorilor de nave maritime, ce poarta numele de InterManager, trage un nou semnal de alarma pentru operatori si armatori: in pofida tuturor reglementarilor in vigoare, gradul de oboseala la bordul navelor este in crestere. Noi am spune ca ce au observat InterManager este ceva aproape banal. Oricine urca la bord pe nava acostata recent si vorbeste cu cativa membri de echipaj poate trage aceeasi concluzie. Interesant este ca semnalul de alarma este tras de asociatia operatorilor de nave, desi chiar membrii ei ar putea sa faca ceva concret pentru a schimba lucrurile. 

InterManager impreuna cu Warsash Maritime Academy, una din cele mai reputate scoli maritime din lume, au creat proiectul Martha. Concluziile studiului au fost prezentate luni, la Londra in sediul IMO .

Raportul creat de InterManager are anumite puncte interesante. El ne comunica diferentele culturale dintre mentalitatea de munca europeana si cea chineza. Chinezii au raportat in medie, 15 ore lucrate pe zi, iar europenii 10 ore pe zi. 

Un alt aspect subliniat de raportul acesta este importanta schimbului de echipaj la timp. Cand schimbul se amana, uneori pentru perioade extinse de time, efectul demoralizator asupra acelui membrului de echipaj este extrem. Atunci respectivul navigator este cel mai susceptibil sa clacheze, sa fumeze prea mult, sa bea sau sa isi scada vigilenta.  

Raportarile excesive si birocratia extrema contribuie extrem de mult la oboseala, din cauza timpului necesar pentru crearea tuturor formularelor de raportare, verificare, trimitere etc.

Daca doriti sa cititi in intregime raportul, il puteti descarca direct din linkul  acesta . 

Sa speram ca rapoartele facute de InterManager nu vor fi doar vorbe in vant si ca membrii activi din cadrul asociatiei se vor interesa in mod real si practic de cum pot imbunatati problema oboselii accentuate de la bord.  

 

ShorePass

 

Comentarii