Nou echipament obligatoriu la bord de la 8 Septembrie 2017: instalatie de tratare a apei de balast

In anul 2004 IMO a adoptat Conventia Internationala pentru Controlul si Gestiunea Apei de Balast si a Sedimentelor de la Bordul Navelor. In engleza Conventia este denumita pe scurt Ballast Water Convention

Recent Conventia a ajuns la numarul necesar de state semnatare pentru a intra in vigoare de la 8 Septembrie, anul acesta.  Impactul asupra shippingului si a navelor comerciale va fi semnificativ, in special datorita faptului ca navele vor trebui sa aiba la bord instalatie speciala pentru tratarea apelor de balast, lucru inexistent inainte.  Scopul acestei instalatii este sa distruga integral sau cel putin la un nivel suficient incat sa impiedice autoreproducerea, bacteriilor, microorganismelor sau altor agenti straini ce ar putea patrunde in ecosistemul local. 

Totusi au fost discutii contradictorii intre IMO si armatori, in special din cauza ca standardele de performanta stabilite la nivel mondial de organizatie sunt mai slabe decat cele cerute de anumite state, prin care SUA.  Practic, desi un armator ar respecta standardele IMO, daca ar intra in apele teritoriale ale SUA ar incalca legea, in caz ca ar vrea sa deverseze apa de balast.

Compromisul gasit a fost creearea unor noi ghiduri de performanta ce trebuiesc respectate  de producatorii de echipamente de tratare a apei de balast pana cel tarziu 28 Octombrie 2020.

Mai trebuie stiut ca aceasta Conventie se aplica tuturor navelor ce arboreaza pavilionul unui stat semnatar SAU naviga in apele unui stat semnatar. 

Conventia se va aplica si platformelor semi-submersibile, navelor speciale si unitatilor FPSO. 

Buna functionare a acestui nou echipament va deveni subiect de Port State Control si nefunctionarea lui va atrage potentiala detentie a navei pana la reparatie. 

 

ShorePass

Comentarii