Nave LNG cu clasa de gheata intra in operare pentru cel mai mare proiect Arctic

Vinerea trecuta, nava LNG  Christophe de Margerie a ajuns in Zeebrugge, venind din santierul constructor din Coreea de Sud.  Desi aparent o nava normala, Christophe de Margerie, nava de 300 de milioane de dolari, e departe de o nava conventionala. Are clasa de gheata, fiind proiectata sa poata sparge gheata pana la 1.5 m grosime, si de capabilitatile ei de navigatie va depinde succesul celui mai mare si mai scump proiect arctic de gaze naturale: Yamal. 

Proiectul Yamal  e un proiect colosal, in valoare de 27 de miliarde de dolari ce se realizeaza cu sprijinul puternic al lui Vladimir Putin. Succesul navelor LNG cu clasa de gheata e vital pentru proiect, pentru ca doar asa se vor putea asigura exporturi pe tot timpul anului.  Vara se va exporta gaz lichefiat spre China si Japonia, trecand prin pasajul Nordic. Iarna navele vor veni in Belgia, la Zeebrugge, unde se va transborda marfa pe tancuri LNG conventionale si apoi se va transporta prin Suez in Asia de Sud Est. Productia pentru terminalul Yamal LNG este deja in proportie de 95% contractata pe urmatorii 20 de ani de clienti din Asia si Europa. 

In total Yamal va fi deservita de de 15 nave LNG cu clasa de gheata si cu design similar cu cel al Christophe de Margerie. 

ShorePass

 

 

Comentarii