Maersk nu va mai construi nave de transport maritim

maersk-line-cargo-ship-1920x1080-22378

Se pare ca marii armatori ai lumii au fost treziti la realitate de ce s-a intamplat luna aceasta cu Hanjin Shipping.

Piata este deja supra saturata de nave. Noi constructii nu fac decat sa piarda bani pentru proprietari si sa aduca un deserviciu intregii industrii.

Deja falimentul Hanjin este numit “momentul Lehman Brothers” al shippingului mondial. Rickmers Singapore cauta sa isi linisteasca investitorii, K-Line incearca sa trimita emailuri de linistire a clientilor speriati ca ar putea sa pateasca ce au patit cu Hanjin, adica sa ramana cu marfa pe nava si sa o poata recupera doar cu ajutorul avocatilor iar seful CMA-CGM anunta ca jucatorii mici de pe piata containerelor vor rezista doar daca se vor alia cu cei mari.

In acest context, nu mira pe nimeni ca Maersk Line a anuntat ca nu va mai construi nave. Dupa ce va prelua cele 27 de constructii noi planificate, compania va sista orice program de constructii pe termen mediu.

In ultimul an Maersk a concediat 4000 de oameni, pentru ca performanta companiei nu a fost asa cum se asteptau managerii. Recent, compania a anuntat ca divizia de petrol si gaze, ce include Maersk Drilling/Maersk Oil/Maersk Supply/Maersk Tankers va deveni o companie de sine statatoare iar divizia de transport maritim va deveni o companie integrata de logistica.

Parerile sunt impartite. Analistii cred ca valoarea insumata a noilor companii create nu va fi mai mare decat actuala companie. Ba chiar unii analisti cred ca Maersk Oil va fi o tinta usoara pentru o achizitie de catre un competitor, dat fiind ca marimea ei nu este una foarte mare pentru sectorul de petrol si gaze.

In contextul recent, poate unii colegi de pe mare vor binevoi sa ne comunice atmosfera de pe nave? Se simte criza in cadrul companiei sau lucrurile merg ca intotdeauna?

 

Echipa ShorePass

 

 

 

 

Comentarii