Sprijin din partea UE – singura sansa a navigatorilor europeni in fata asiaticilor

In cadrul “European Shipping Week” s-a discutat intens despre viitorul navigatorilor europeni, in fata concurentei asiatice. 

Conferinta “Seafarers Matter” a reunit mai multi membri din industrie, printre care Secretarul General al Nautilus, diversi jurnalisti, reprezentanti ai sindicatelor si ai universitatilor de profil maritim din Europa.

S-a pus in discutie paradoxul actual al navigatorilor europeni: desi standardele de pregatire au crescut constant in ultimii ani, numarul celor ce reusesc sa se angajeze pe o nava comerciala e din ce in ce mai mic. Practic, desi devin mai profesionisti, devin mai putin cautati de armatori. 

Din navele sub pavilion european, doar 40%  au navigatori europeni pe ele.  Insa asta nu este totul: pe navele cu pavilion european ce opereaza in ape europene salariile au scazut comparativ cu cele din trecut.

Sindicatul European al Transportatorilor a indicat ca una din solutiile pentru combaterea fenomenului de dumping social ar fi ca reglementarile statelor europene sa tinteasca marinarul.

Pana acum, majoritatea reglementarilor au privit administratia, poluarea, emisiile de carbon, cooperarea cu alte state, dar foarte putine reglementari au avut drept principala tinta navigatorul si conditiile sale de angajare. O fericita exceptie de la aceasta regula este Conventia MLC.

Totusi MLC nu trebuie sa fie o destinatie ci abia inceputul unei serii de reglementari prin care conditiile de munca si salarizare a navigatorilor sa fie pe masura raspunderii si calificarii de care dau dovada zilnic.

 

ShorePass

One thought on “Sprijin din partea UE – singura sansa a navigatorilor europeni in fata asiaticilor

  1. La cat platim pentru cursurile IMO,si ce salarii sunt pe piata,e o discrepanta maaare!Sa nu mai spun de nivelul de pregatire al multora care nu au nevoie de cursuri,si nici nu-si bat capul sa fie bine pregatiti……Si ”respectati” ca si sclavi cum ziea,domnul director al CERONAV.Cel care se erijaza in aparatorul navigatorilor.Dar de fapt nu face nimic.E valabila constatatrea si pentru SLN,care cu ”foame ” e condus de ”saracul” Mihalcioiu!Altul care se implica in problemele navigatorilor!!!!!!!!!!

Comentarii