Ieri a expirat ultimatumul dat de ITF si JNG pentru schimburile de echipaj

1.436 vizualizari

Pandemia ne-a aratat ce puțină influență au IMO,ITF sau ICS asupra Guvernelor. Mai rapid și mai bine s-au organizat patronatele din turism pentru deschiderea sezonului decât IMO pentru schimburile de echipaje.

Ieri, 15 iunie, a expirat „ultimatumul” dat in luna Mai de Grupul Reunit de Negociere ( JNG) impreuna cu ITF pentru schimburile de echipaj. Practic data de 15 iunie ar fi fost data limita de la care nu se mai accepta extinderi de contract.

Teoretic, până la 15 Iunie, Guvernele ar fi trebuit să implementeze protocoale prin care să faciliteze schimburile de echipaje.

Practic, foarte puține state au făcut ceva concret pentru navigatori. Deși unii colegi au reușit să se întoarcă acasă, încă persistă incertitudinea legată de zboruri, de cerințele porturilor, de măsurile implementate de aeroporturi, de tranzitul pe uscat etc.

De la 15 iunie ITF sprijină in mod oficial pe oricine vrea sa opreasca munca si sa devina pasager ( daca are contractul expirat)

Dacă respectivul navigator nu se poate repatria, el poate ramane la bord ca si pasager si are dreptul sa inceteze sa mai lucreze pe functia pe care a fost imbarcat.

Comunicat ITF

Puteti citi mai jos intregul comunicat ITF:

https://www.itfseafarers.org/en/news/itf-message-seafarers-enough-enough-crew-change-now

Singapore a fost lăudată pentru implementarea unei proceduri de schimb iar fotografiile au făcut turul internetului:

E un pas înainte, dar mai e mult de făcut. Nimeni, în afară de navigatori, nu au fost forțați la asemenea măsuri draconice de protecție.

De ce trebuie aplicat un dublu standard, când tocmai navigatorii au șansele cele mai mici de a fi infectați?

Comentarii