E randul filipinezilor

E randul filipinezilor sa sufere pierderea locurilor de munca din shippingul international. Desi sunt inca o forta reala si puternica, ceva grav s-a intamplat, caci intr-un singur an numarul filipinezilor angajati in shipping a scazut cu peste o suta de mii. Cifra este colosala chiar si in contextul sutelor de mii de navigatori filipinezi. Practic intr-un singur an numarul filipinezilor de pe mare a scazut cu 25%.

Se pare ca golul a fost umplut de India, Indonezia si Bangladesh. Goana dupa echipaje tot mai ieftine a ajuns sa erodeze cota de piata a filipinezilor. Traditional, filipinezii sunt platiti ceva mai slab decat europenii, dar datorita ratei de schimb, puterea lor de cumparare in Filipine este foarte mare. Totusi, in ultimii ani salariile filipinezilor au crescut semnificativ iar taxele pe care trebuie sa le plateasca agentiile de crewing din Filipine sunt semnificative. Toate acestea se adauga la costul final catre armator.

Indonezienii au parte de cea mai mare crestere a prezentei in shippingul mondial, dar totusi lucrurile nu sunt simple pentru ei. Chiar daca au salariile mai mici decat filipinezii, momentan Indonezia nu are legaturile puternice pe care le are Filipine in industria transportului naval. Pe langa asta, cele mai multe scoli din Indonezia nu sunt recunoscute de IMO iar guvernul indonezian nu are strategia pragmatica a celui din filipinez, referitor la marinari.

ShorePass

One thought on “E randul filipinezilor

Comentarii