Drepturile echipajului in cazul vanzarii navei

138 vizualizari

Unul din colegii navigatori ridica problema vanzarii navei „impreuna cu echipajul”.

Chestiunea merita o discutie in sine. 

In cazul in care nava pe care lucrati a fost vanduta, toti navigatorii imbarcati la momentul respectiv trebuie sa semneze un nou contract de imbarcare, in care, in dreptul ownerului, va aparea noul armator.

Este la latitudinea navigatorului daca accepta sau nu noul contract. Daca dintr-un motiv sau altul, doriti sa nu semnati, armatorul va trebui sa va repatrieze pe cheltuiala lui

In principiu, niciun navigator nu are ceva de obiectat in momentul schimbarii armatorului, chestiunile acestea tinand de latura comerciala a activitatii maritime. Totusi, s-au intamplat cazuri deosebite: nava s-a vandut iar dumneavoastra sunteti la finalul contractului actual iar noul armator va propune un contract la fel de lung ca initialul.

Altfel spus, in luna a patra de contract ( dintr-un total de cinci) apare un alt armator si va propune un contract de alte cinci luni.

In total ati sta la bord zece, deci perioada legala ar fi acoperita. Moral insa sunteti pus intre ciocan si nicovala. 

Uneori se mai intampla sa vi se ofere un contract pe alte cinci luni, cu „promisiunea” ca la prima ocazie veti fi schimbat. Sa va asteptati ca acea ocazie sa se prelungeasca mai mult decat va inchipuiti iar schimbul intr-un „convenient port” sa fie mai departe decat va asteptati.

Ideal ar fi ca noul contract sa fie doar pentru diferenta de timp intre expirarea primului contract si data la care s-a vandut nava. 

Decizia e la dumneavoastra, dar e bine sa stiti dinainte ce aveti de facut.

Bineinteles ca in caz de forta majora ( cum este acum cu pandemia), se obtin derogari de la Statul Pavilionului( mai ales referitoare la durata maxima de lucru la bord) dar aceste derogari nu pot fi obtinute la infinit. 

Comentarii