Legal, statul roman se poate implica in repatrierea navigatorilor

Pentru ca au fost mai multe discutii despre care sunt responsabilitatile in cazul unui schimb de echipaj , am zis sa aducem putina lumina, din punct de vedere legal.

ILO, prin MLC ( deja aruncata la gunoi ) stabileste, sau mai bine zis stabilea, clar cine e responsabil sau cine poate lua atitudine in cazul repatrierii unui navigator.

De ce stabilea si nu mai stabileste? Pentru ca aceasta criza a demonstrat ce fragile sunt Conventiile. IMO poate face prea putin pentru navigatori iar influenta ei asupra statelor membre, in situatii de criza, este minima.

Dar sa revenim la articolul din MLC 2006:

„Article 5

If a shipowner fails to make arrangements for or to meet the cost of repatriation of a seafarer who is entitled to be repatriated-

  • (a) the competent authority of the Member in whose territory the ship is registered shall arrange for and meet the cost of the repatriation of the seafarer concerned; if it fails to do so, the State from which the seafarer is to be repatriated or the State of which he or she is a national may arrange for his or her repatriation and recover the cost from the Member in whose territory the ship is registered;
  • (b) costs incurred in repatriating the seafarer shall be recoverable from the shipowner by the Member in whose territory the ship is registered;
  • (c) the expenses of repatriation shall in no case be a charge upon the seafarer, except as provided for in paragraph 3 of Article 4 above. „

Altfel spus, daca armatorul nu vrea, statul de pavilion poate impune. Daca pavilionul nu impune, o poate face statul portului ( Port State ). Daca nici statul portului nu face nimic, atunci ramane ca statul al carui cetatean este navigatorul sa purceada la reptriere.

Costurile ajung pana la urma la armator – prin actiuni contra statului pavilionului si, subsecvent, armatorului.

Deci Romania POATE sa isi aduca navigatorii acasa. GRATIS.

In general nu e nevoie, dar cand unii din navigatori ajung in greva foamei, credem ca e cazul sa intervina si la un nivel mai inalt.

Sau daca nu vrea nimeni sa faca nimic, ar fi de mare ajutor macar sa nu puna piedici, prin mentinerea suspendarii zborurilor din Otopeni.

Joburi, stiri, informatii si reducere la biletul de transport spre Otopeni, toate in aplicatia navigatorilor. Descarcati-o apasand pe linkurile de mai jos.

Comentarii